کاربرد و مزایای کفی کفش پاشنه بلند چیست؟

  1. خانه
  2. /
  3. مقالات
  4. /
  5. کاربرد و مزایای کفی کفش پاشنه بلند چیست؟
تاریخ: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹

پوشیدن کفش پاشنه بلند فشار بیشتری به زانوها و کشکک پای شما وارد می‌کند و این بدان معنی است که وضعیت بدنتان تحت تأثیر قرار می‌گیرد. بسته به ارتفاع پاشنه، فشار روی پاشنه پا می‌تواند تا 70٪ افزایش یابد، بنابراین ضروری است که اجازه ندهید بار اضافی روی پاشنه پا ایجاد شود. خوشبختانه طیف گسترده‌ای از کفش‌های پاشنه بلند وجود دارد که از مواد مختلف و در رنگ‌ها و الگوهای مختلف ساخته شده است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که مشخص کنید کدام قسمت از پاهای شما به توجه ویژه‌ای نیاز دارد که شما را ملزم به یافتن بهترین کفی کفش پاشنه بلند می‌کند که به کاهش درد شما کمک می‌کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و یا رزرو نوبت در کلینیک امید میتوانید با شماره تلفن‌های02188801800 و 09107803155 تماس حاصل فرمایید.

معیارهای مورد استفاده برای ارزیابی کفی کفش پاشنه بلند


مورد کاربرد  

عواقب پوشیدن کفش پاشنه بلند برای مدت زمان طولانی شامل بیماری‌های مفصلی، ناهنجاری پای چکشی،برآمدگی، بونوس ناخن پا، نوروم و بسیاری موارد دیگر است. علاوه بر این، اثرات جانبی وجود دارد که می‌تواند ناشی از پوشیدن یک کفش نامناسب باشد، مانند تاول‌هایی که موقتی هستند و برطرف می‌شوند و از تناسب خوبی برخوردار هستند و با جلوگیری از سر خوردن پای شما در کفش همراه هستند. محصولات مختلف علائم مختلفی را برطرف می‌کنند، بنابراین می‌توانید برای تسکین بخشی از دردی که ممکن است احساس کنید، یک یا چند مورد از آنها را انتخاب کنید.

بالشتک و کوسن برای کاهش ضربه و استرس که هنگام راه رفتن با کفش پاشنه بلند ایجاد می‌شود، بسیار عالی است. بیشتر این محصولات از مواد ژل مانندی ساخته شده است که می‌توانند یک سطح نرم و راحت را برای پیاده روی ایجاد کنند و این می‌تواند وضعیت خوبی را هنگام راه رفتن روی سطوح سخت مانند کف بتونی یا سنگ مرمر ایجاد کند. یکی دیگر از ویژگی‌های عالی این نوع کفی‌ها این واقعیت است که بیشتر آنها فضای بهتری را در اختیار انگشتان پای شما قرار می‌دهند و این به معنای کشیدگی کمتر به سمت جلو خواهد بود که در واقع منجر به جلوگیری از مواردی از قبیل ناخن چکشی، برآمدگی و … خواهد شد. یا حتی می‌تواند سبب درد بونیون ناراحت کننده باشد.

کفی‌های بلند بیشترین حمایت و پشتیبانی را ایجاد می‌کنند و توسط کسانی که قبلاً مشکلاتی ناشی از پوشیدن کفش پاشنه بلند یا کفش‌های ناراحت کننده دیگر را داشته‌اند (مثلاً فاشیلیت پلانتار، درد متاتارس، نوروم، کف پای صاف و غیره) می‌توان از آنها استفاده کرد. این کفی‌ها غالباً دارای قوس و پاشنه هستند که هر دو پایداری مورد نیاز را ایجاد می‌کنند.

مواد سازنده

دومین معیار مهم برای استفاده از بهترین کفی‌های کفش پاشنه بلند، ماده سازنده و مواد تشکیل دهنده این محصولات است. همانطور که مواد سازنده یک کفش (یا کفی پا) می‌تواند آن را بسازد یا آن را بشکند طبیعی بودن، نرمی و تبادل هوا تقریباً همیشه مزیت مواد سازنده طبیعی آن نسبت به مصنوعی است- همینطور که می‌تواند تفاوت زیادی در نحوه تأثیر گذاری بر روی فرد مصرف کننده داشته باشد.

اولین چیزی که باید به آن توجه کنید میزان کوسن‌های استفاده شده است. انواع طبیعی تقریباً همیشه بهتر هستند، بنابراین طبیعی است که راحت ترین کفی‌ها آنهایی باشند که از فوم ساخته شده‌اند. این مواد پلی اورتان بدون از دست دادن خاصیت ارتجاعی خود، در طولانی مدت نسبت به گرما و قالب بدن واکنش نشان می‌دهند. ژل و سیلیکون نیز گزینه‌های بسیار خوبی هستند، زیرا آنها پشتیبانی و سفتی بیشتری را ارائه می‌دهند، اما در عین حال به اندازه کافی نرم هستند تا از ویژگی‌های جذب شوک برخوردار باشند. آنچه در هر یک از این موارد مهم است، میزان استفاده از آن است. از آنجا که هر نوع کفی کفشی بخشی از فضای کفش شما را به خود اختصاص می‌دهد، مهم است که دقیقاً بدانید که فضای آن چقدر است. کفی‌های ضخیم و حجیم می‌توانند آسیب بیشتری نسبت به سایر کفی‌ها داشته باشند زیرا فضای کمتری را در کفش شما اشغال می‌کنند. علاوه بر این، آنها می‌توانند ویژگی‌های اصلی کفش و نحوه قرارگیری آن را تغییر دهند، بنابراین، برای مثال اگر کفی‌های کفش شما پاشنه پا را بیش از حد بالا می‌برند، این می تواند مشکلاتی از قبیل کاهش پایداری یا اصطحکاک ناراحت کننده ایجاد کند. بهترین کفی‌ها دارای ضخامت بیشتر از چند میلی متر خواهند بود، بنابراین در هنگام خرید دقت کنید که به این جنبه توجه ویژه داشته باشید.

ظاهر

اگر کفش پاشنه بلند می‌پوشید، احتمال دارد که به دلایل زیبایی شناسی آنها را بپوشید، بنابراین عاملی که زیبایی یک کفش را خراب کند قطعاً از این مسئله دور نیست. به همین دلیل طراحی بسیار مهم است، به خصوص برای کفش‌های پاشنه دار جلو باز یا صندل. این بدان معناست که قرار دادن هرگونه کفی در این کفش به عنوان یک جزء برای کفش باید عملاً نامرئی باشد، یا قابل تطبیق باشد و بتواند با مدل کفش سازگار شود.

هنگام انتخاب یک کفی مناسب، مطمئن شوید که از نظر ظاهر دچار مشکل نخواهید شد. اگر کفی کفش شما مشکی یا بژ باشد، فرصت بی پایانی دارید که بخواهید کفی‌هایی را انتخاب کنید که با این رنگ‌ها مطابقت داشته باشند و کسی جز شما آن را نمی‌بیند. اگر می‌خواهید کمی متنوع‌تر باشد، یکی از محصولاتی را که دارای طراحی‌های سرگرم کننده هستند، تهیه کنید. به عنوان مثال، کفی که دارای طرحی از انواع حیوانات است روشی عالی برای داشتن یک کفی متنوع و سرگرم کننده برای شما است.

اگر نمی‌توانید کفی مناسب با کفش‌های خود پیدا کنید، حتماً مواردی را تهیه کنید که بتواند مزایای لازم را برای شما به ارمغان بیاورد اما نامرئی نیز باشد. کفی‌ها را بیرون آورده و سعی کنید از همه زوایا به آنها نگاه کنید تا مطمئن شوید که از زیبایی ظاهری کفش‌های شما توسط این قطعه‌های کوچک کاسته نمی‌شود.

دوام و طول عمر

معمولا کفش‌ها تنها چند ماه دوام می‌آورند، زیرا کفش‌ها پس از چند ماه استفاده پاره می‌شوند و ارزش سرمایه گذاری بیش از چند دلار را ندارند. از روکش‌های چرمی و مصنوعی می‌توان برای مقاوم تر کردن کفش استفاده کرد بدون اینکه انعطاف پذیری آن را به خطر بیاندازد. چرم‌های محکم یا روکش مصنوعی دوام و پشتیبانی بیشتری را فراهم می‌کند.

همه کاره بودن

کفش خوب را می‌توان برای بیش از یک فعالیت استفاده کرد. به عنوان مثال کفش‌های پیاده روی و دو در برخی از ورزش‌های دیگر قابل استفاده است. صندل‌ها را می‌توان در موارد معمولی و نیمه رسمی استفاده کرد. هرچه موقعیت‌های بیشتری برای استفاده از کفش داشته باشید، به سرمایه گذاری بیشتری از نظر قیمت نیاز دارد.

تعمیر و نگهداری

نگهداری و تمیز کردن کفش آسان است. آنها به نگهدارنده گران قیمت کفش و وقت زیادی نیاز ندارند. کفش‌هایی که برای نگهداری، تلاش و وقت و هزینه زیادی لازم دارند، به نسبت کفش‌هایی که راحت تر نگهداری می‌شوند و هزینه کمتری برای نگهداری دارند، به فروش نمی‌رسند.

کفی قابل جابجایی

کفی قابل جابجایی در کفش، آن را قابل تنظیم می‌کند، اما این تنها مزیت کفی قابل جابجایی نیست. کفی قابل جابجایی طول عمر کفش را افزایش می‌دهد به همین دلیل برخی از آنها با کفی قابل جابجایی همراه هستند.

هزینه

قیمت بالا می‌تواند در خرید کفش برای برخی از افراد تعیین کننده باشد. به همین دلیل بسیاری را می‌توان در محدوده قیمتی پایین تا متوسط ​​مشاهده کرد. آنها مقرون به صرفه هستند و اگر قیمت آنها کمی بالاتر از سایرین است، پس ویژگی‌های بسیاری را ارائه می‌دهند تا این کفش ارزش سرمایه گذاری اضافی را داشته باشد.

راحتی پاشنه  

در رابطه با ارتفاع پاشنه کفش، آیا می‌دانید که کفش های دارای پاشنه سکویی یا لژ به طور کلی می‌توانند برای پیاده روی راحت‌تر باشند؟ این امر عمدتاً به این دلیل است که اگرچه پاشنه پا بالاتر به نظر می‌رسد، اما ارتفاع واقعی پاشنه بین 2-4 اینچ است.

اگر عاشق قد بلند به نظر رسیدن هستید، اما کفش‌های پاشنه دار شش اینچی شما برای پیاده روی راحت نیست، یک جفت کفش پاشنه سکویی را امتحان کنید تا شما را قد بلند نشان دهد، اما از کفش‌های پاشنه دار با زاویه شیب زیاد خودداری کنید!

هرچه پاشنه کفش بلندتر باشد، به ضربه گیری بیشتری نیاز است


امروزه کفش پاشنه بلند می‌تواند به ارتفاع آسمان خراش برسد و فشار زیادی به کف پا یا انگشتان پا وارد کند. به عنوان یک قاعده کلی، هر چه پاشنه شما بلندتر باشد، خاصیت بالشتک بیشتری نیاز هست تا به راحتی کفی پایتان کمک کند.

نکته پایانی


کفش پاشنه بلند ذاتاً راحت نیست، به همین دلیل است که اغلب از کفی برای آنها استفاده می‌شود. اینها باعث تقویت و پشتیبانی قسمت‌های مختلف کفش می‌شوند و راحتی کلی را بهبود می‌بخشند. کفی‌های ساخته شده برای پاشنه پا طیف گسترده‌ای دارند، بنابراین در هنگام خرید فکر کنید که چه بخشی از پاشنه پای شما را آزار می‌دهد.

سوالات متداول


جدای استفاده از کفی، چه کاری می‌توانم انجام دهم تا پوشیدن کفش پاشنه بلند برایم راحت‌تر شود؟

پزشکان توصیه می‌کنند که برای طولانی مدت از کفش پاشنه بلند استفاده نکنید. در صورت امکان، زمان استفاده از کفش پاشنه بلند را به سه ساعت در روز یا دو روز پشت سر هم، با یک روز استراحت در بین این دوره محدود کنید. هنگام انتخاب کفش، سعی کنید از انتخاب کفش‌هایی که در قسمت انگشتان پا تنگ هستند، خودداری کنید و در عوض با کفش‌های پهن‌تر راه بروید. داشتن پاشنه پهن نیز می‌تواند مفید باشد زیرا ثبات بیشتری دارند.

چگونه می‌توانم کفی کفش خود را بشویم؟

اول از همه، دستورالعمل روی بسته بندی کفی خود را بخوانید. اگر آنها قابل شستشو هستند و می‌توانند در آب قرار بگیرند، تعیین کنید که آیا تنها آب کافی خواهد بود یا خیر. به خاطر داشته باشید که صابون‌ها و مواد تمیز کننده می‌توانند چسب‌های مورد استفاده در کفی‌ها را تضعیف کرده و فقط مواردی را که توسط سازنده اظهار شده است، اعمال کنید. همیشه از ظریف ترین گزینه ممکن استفاده کنید تا از خراب شدن مواد جلوگیری شود.

هر چند وقت یکبار باید کفی را عوض کنم؟

این به میزان استفاده و مواد آن بستگی دارد. کفی‌هایی که هر روز از آنها استفاده می‌کنید را باید هر سه ماه یکبار تعویض کنید زیرا می‌توانند شکل خود را از دست بدهند. با این حال، کفی‌هایی که کمتر استفاده می‌کنید و این که تمام وزن شما روی آن قرار ندارد می‌تواند برای مدت طولانی‌تری سالم بماند و وقتی احساس می‌کنید دیگر خاصیت ضربه گیری مورد نیاز شما را ارائه نمی‌دهد، یا به سادگی تنها برای دلایل بهداشتی آن را تعویض کنید.

آیا برای هر جفت کفش به کفی متفاوتی نیاز دارم؟

نه الزاما. اگر کفی‌هایی را انتخاب کنید که قابل جابجایی و استفاده مجدد باشند، جواب قطعاً خیر است زیرا قادر خواهید بود در بیش از یک جفت کفش از این موارد استفاده کنید. با این وجود اگر کفی‌های خود را برش دهید تا بتوانید آنها را در یک جفت کفش قرار دهید ، احتمالاً آن کفی برای کفش‌های با سبکی متفاوت مناسب نیستند. نکته جالب در مورد کفی کفش این است که آنها نسبتاً ارزان هستند، به این معنی که می‌توانید چند مدل متفاوت را خریداری کنید و در صورت نیاز در همه کفش‌های خود از آنها استفاده کنید.

مقالات مرتبط

عوارض ایستادن طولانی مدت

عوارض ایستادن طولانی مدت

شغل بسیاری از افراد ایجاب می‌کند که فرد در طول روز ساعات زیادی سر پا بایستد. ایستادن طولانی‌مدت یکی از…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
مشاوره رایگان