نشانه‌های نیاز به کفی طبی و زمان مناسب تعویض آن

  1. خانه
  2. /
  3. کفش و کفی طبی
  4. /
  5. نشانه‌های نیاز به کفی طبی و زمان مناسب تعویض آن
تاریخ: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹

شما ممکن است آن‌ها را به عنوان ارتیک یا کفی بشناسید. صرف نظر از آنچه به آن‎ها می‌گویید، بسیاری از ما دچار مشکلات کف پا هستیم. این بدان معنی است که تقریباً همه می‌توانند از یک کفش ارتوپدی بهره مند شوند. با این حال، کفی طبی ممکن است به بعضی از ما بیشتر از دیگران کمک کند. علائم متداولی برای تشخیص این وجود دارد که شما به کفی طبی نیاز دارید و استفاده از آن برای شما مناسب است.

برای کسب اطلاعات بیشتر و یا رزرو نوبت در کلینیک امید میتوانید با شماره تلفن‌های02188801800 و 09107803155 تماس حاصل فرمایید.

پنج نشانه‌ای که می‌گوید شما به کفی طبی احتیاج دارید


این علائم شامل موارد زیر است:

  1. اگر شما بیش از پنج ساعت در روز می‌ایستید- ایستادن روی پا برای ساعت‌های طولانی می‌تواند باعث ابتلا به فاشیت پلانتار، صدمه بیش از حد به فاسیای پلانتار شود. فاسیا پلانتار رباطی است که از پاشنه پا تا انگشتان پا گسترش می‌یابد. کفی‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا استرس ایستادن در تمام روز را برطرف کنید.
  2. کفش‌های شما فرسوده است- نگاهی به آج روی کفش‌های خود بیندازید. با این حال، در حالی که بسیاری از کفی‌های ما فرسوده هستند، ساییده شدن کفی کفش‌های شما در یک طرف، بیش از طرف دیگر می‌تواند نشانه این باشد که پای شما به سمت داخل می‌چرخد یا به سمت بیرون می‌چرخد. کفی می‌تواند به ترمیم حالت پا یا خم شدن پا کمک کند.

3- شما در پای خود قوس ندارید- اگر قوس‌های بسیار زیاد یا کم دارید، کفش‌های معمولی ممکن است برای پاهای شما پشتیبانی مورد نیاز را فراهم نکنند. کفی‌ها می‌توانند به بهبود کفش‌های معمولی شما کمک کنند.

4- درد شدید در پا یا پاشنه پا دارید- در حالی که ممکن است این امر واضح به نظر برسد، بسیاری از مردم درد پا را تشخیص نمی‌دهند. درعوض، آن‌ها درد را در پوشیدن کفش پاشنه بلند یا کفش ناراحت کننده می‌دانند. درد پا و پاشنه به ویژه در صبح، نشانه شایع ابتلا به فاشیلیت پلانتار است.

5- شما فقط صدمه‌ای به اندام تحتانی وارد کرده‌اید- اگر به تازگی دچار آسیب دیدگی لگن، زانو، پا یا مچ پا شده‌اید، این درد می‌تواند شما را تحت فشار قرار دهد. در نتیجه، این درد راه رفتن شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد. ارتوتیک‌ها می‌توانند به شما در اصلاح راه رفتن کمک کنند.

اگر به کفی احتیاج داشته باشم به کجا باید مراجعه کنم؟


اگر در مورد نیاز به استفاده از کفی شک دارید، به پزشک خود مراجعه کنید. پزشک شما کمک می‌کند تا تصمیم بگیرید که آیا کفی طبی می‌تواند در صورت لزوم به شما کمک کند و شما را به پزشک متخصص هدایت کند. اگر درد قابل توجهی در پا تجربه می‌کنید، سریعاً به پزشک متخصص قلب مراجعه کنید.

چگونه می‌توان گفت که کفی‌های سفارشی شما باید جایگزین شوند


چگونه می‌توان گفت که کفی‌های سفارشی شما باید جایگزین شوند

در حالی که جدول زمانی دقیقی وجود ندارد، بیشتر کفی‌های سفارشی یک تا پنج سال دوام دارند. مشخص شدن اینکه نیاز به جایگزینی آن‌ها وجود دارد یا خیر و اینکه چند بار از آن‌ها می‌توان استفاده کرد، باید با توجه به این موارد تعیین شود.

  • درد- اگر دردی را تجربه می‌کنید، خواه در ناحیه کمر، پا یا مچ پا باشد، ممکن است زمان آن باشد که کفی خود را جایگزین کنید. شما نباید در هنگام ایستادن، دویدن یا حتی پریدن احساس درد کنید. همچنین، پای شما نباید احساس درد در ناحیه کالوس یا گوشه‌ها را داشته باشد، این نشانه‌هایی است که پاهای شما در کفش شما ساییده می‌شود.
  • سن- بیشتر کفی‌ها یک تا پنج سال دوام می‌آورند. اگر کفی‌های سفارشی شما از پلاستیک سخت ساخته شده باشد، معمولاً فقط در هر سه یا پنج سال به تعویض نیاز دارید. با این حال، اگر آن‌ها از پلاستیک نرم یا فوم ساخته شده باشند، ممکن است هر ساله به تعویض نیاز داشته باشند.
  • کاربری- اگر فقط برای برخی از فعالیت‌های روزانه خود از کفی استفاده می‌کنید، به همان اندازه لباس‌های ورزشی و غیره استفاده نمی‌شوند. برای مثال فعالیت‌هایی مانند دویدن، بیشتر باعث فرسودگی کفی‌های شما می‌شود.
  • ساییدگی یا آسیب- نگاهی به کفی خود بیندازید. اگر می‌بینید که ترک خورده، شکسته و یا کف آن نازک شده است، زمان آن است که آن‌ها را تعویض کنید.
  • کفش- به کف کفش خود نگاه کنید. کفی برای اصلاح هرگونه ناهنجاری در پاهای شما، از جمله تراز کردن بدن است. چک کردن کفش‌های شما می‌تواند به شما نشان دهد که آیا علائمی از ناهمواری وجود دارد یا خیر.
  • تغییرات- تغییرات چشمگیر در سبک زندگی به کفی‌های سفارشی جدید نیاز دارند. به عنوان مثال، اگر شما تحت عمل جراحی زانو قرار گرفته‌اید، باردار هستید و غیره، ممکن است برای اصلاح تغییرات بدن نیاز به کفی‌های جدید داشته باشید.

سؤالات متداول


کفی سفارشی چیست؟

کفی سفارشی چیست؟

کفی سفارشی دستگاهی است که برای تراز کردن پا و مچ پا به موقعیتی که از نظر آناتومیکی بسیار کارآمد است، طراحی شده است. آن‌ها مانند کفی به نظر می‌رسند، اما لوازم پزشکی بیومکانیکی هستند که به طور سفارشی ساخته شده‌اند تا عدم تعادل پا را اصلاح کنند. کفی‌های سفارشی دقیقاً همانند عینک هستند- آن‌ها با برگرداندن پاهای شما به تراز مناسب، استرس و کرنش بدن را کاهش می‌دهند. بدنه پلاستیکی کفی‌های سفارشی به تغییر مسیر و کاهش حرکت خاصی که در طول چرخه راه رفتن اتفاق می‌افتد کمک می‌کند. کفی‌های سفارشی به راحتی به عنوان یک کفی در کفش‌های شما جای می‌گیرند و این مزیت را دارند که از روی اثر انگشتان پای شما ساخته شوند.

چه می‌توانم بکنم؟

پزشک متخصص شما می‌تواند برای کمک به اصلاح عدم تعادل پا و بدن شما، کفی‌های سفارشی را تجویز کند. شما می‌توانید با بحث در مورد هرگونه مشکلات پا، به پزشک خود کمک کنید، حتی با سؤال در مورد اینکه آیا مشکلات پاهای شما جزئی است یا خیر.

کدام نوع کفی برای شما مناسب است؟

انواع آن شامل:

  • کفی‌های پاشنه دار: این نوع کفی کلاسیک است. از طب سوزنی برای تسکین درد پای خود استفاده می‌کنند. اگر ​​قوس معمولی دارید، (قوس خیلی زیاد یا کم ندارید)، این کفی برای شما مناسب است.
  • کفی‌های پاشنه ژلی: این کفی شبیه به کفی‌های پاشنه دار کلاسیک است ، به جز اینکه از ژل ساخته شده است. اگر پاهای فوق حساسی دارید، انتخاب خوبی برای شما است.
  • کفی‌های پاشنه بلند با پشتیبانی از قوس: آیا قوس شدیدی دارید؟ این کفی‌ها به خصوص برای شما طراحی شده‌اند و از قوس‌های بلند پشتیبانی می‌کنند. اگر بیشتر درد شما در قوس کف پا است، این کفی‌ها یک انتخاب عالی برای شما هستند.

برای کفی خود به چه نوع کفشی نیاز دارم؟

در اکثر موارد، هر کفشی که دارای کفی قابل جابجایی باشد، برای کفی‌های سفارشی شما مناسب است. کافی است کفی کفش را برداشته و آن را با اورتوتیک سفارشی تعویض کنید. همچنین کفش‌های طبی می‌تواند کفی‌های سفارشی را در خود جای دهند و کفی سفارشی را که تجویز شده است را در آن قرار داد.

چگونه می‌توان کفی را پوشید

اولین چیزی که باید در مورد کفی‌های کشویی بدانید این است که باید آن‌ها را روی کفی‌های اصلی کفش خود بپوشید (بعضی از کفی‌های سفارشی شما نیاز دارند تا کفی کفش خود را بردارید). سپس به راحتی کفی را روی آن بکشید، به طوری که آن‌ها در پشت کفش شما به صورت کاملاً آرام قرار بگیرند.

دومین موردی که باید در مورد پوشیدن کفی بدانید این است که کفش‌های شما هنوز هم اهمیت دارند! اطمینان حاصل کنید که کفش‌هایی که می‌پوشید دارای یک کف پوش ضربه گیر بوده و پاشنه شما در اطراف آن نمی‌چرخد. استفاده از کفی خوب اما در یک کفش نامناسب نتیجه خوبی بهمراه ندارد!

سومین موردی که باید در مورد پوشیدن کفی بدانید این است که ممکن است کمی عادت کردن به آن به طول انجامد. آن‌ها را به تدریج استفاده کنید، روز اول آن‌ها را به مدت چند ساعت بپوشید و روز دیگر بیشتر و چند روز دیگر به همین منوال تا زمانی که بعد از گذشت حدود یک هفته، بتوانید تمام وقت آن‌ها را بپوشید.

آیا باید مدام از کفی‌های خود استفاده کنم؟

هرچه بیشتر کفی‌های سفارشی خود را بپوشید، بیشتر از آن‌ها سود خواهید برد. اگر فعالیت‌های روزانه شما به حدی تغییر می‌کند که کفش خود را تغییر دهید، باید یک جفت دیگر کفی سفارشی داشته باشید که برای فعالیت خاصی طراحی شده‌اند (یعنی بعد از کار به ورزشگاه برویم).

چرا با کفی‌های سفارشی احساس ناراحتی نمی‌کنم؟

از آنجا که کفی طراحی مجدد ساختار پای شما ممکن است بعضی از مناطق را ممکن است تحت فشار قرار دهند، به همین دلیل کفی‌های سفارشی باید در فواصل دو ساعته پوشیده شوند و زمان سایش را به آرامی در مدت زمان دو هفته افزایش دهند.

آیا عضلات من با پوشیدن کفی ضعیف‌تر می‌شوند؟

کفی‌های سفارشی باعث کاهش گرفتگی عضلات می‌شوند. آن‌ها به شما در ایجاد موقعیت مناسب پا کمک می‌کنند، بنابراین در زمان مناسب از عضلات مناسب استفاده خواهید کرد و خستگی را به حداقل می‌رسانید و اجازه می‌دهید عضلات شما با کارآمدی بیشتری استفاده شوند.

چقدر طول می‌کشد تا اثر کنند؟

زمان لازم برای شروع اثر کفی شما بستگی به نوع کفی خریداری شده توسط شما و همچنین آناتومی منحصر به فرد پای شما دارد. با محصولات بهبود قوس کف پا بسیاری از افراد از لحظه شروع استفاده از آن‌ها، سریعاً دچار کاهش درد پاشنه می‌شوند. با این حال، ممکن است دیگران تا یک ماه به تدریج کاهش درد را احساس کنند.

مقالات مرتبط

عوارض ایستادن طولانی مدت

عوارض ایستادن طولانی مدت

شغل بسیاری از افراد ایجاب می‌کند که فرد در طول روز ساعات زیادی سر پا بایستد. ایستادن طولانی‌مدت یکی از…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
مشاوره رایگان