استفاده از صندل طبی(ارتوپدی) چه مزایایی دارد؟

  1. خانه
  2. /
  3. کفش و کفی طبی
  4. /
  5. استفاده از صندل طبی(ارتوپدی) چه مزایایی دارد؟
تاریخ: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹

صندل‌های معمولی به ندرت به اندازه کافی از پا پشتیبانی می‌کنند. کسانی که از صندل‌های غیراستاندارد استفاده می‌کنند غالباً تحت تأثیر مشکلاتی مانند قوس‌ افتاده کف پا، انگشت چکشی و پینه پاشنه قرار می‌گیرند. اگر این صندل‌ها برای سلامتی ما مضر هسند چرا ما همچنان به سمت آن‌ها باز می‌گردیم؟ آن‌ها روش دیگری برای بیان استایل شخصی ما ارائه می‌دهند و از همه مهم‌تر، تهویه مناسبی دارند. تهویه ویژگی‌ای است که می‌تواند با جلوگیری از رشد قارچ و بثورات ناشی از تعریق بیش از حد، سلامت پاهای ما را بهبود بخشد. صندل‌های شیک و راحتی وجود دارد که تهویه مناسب زیاد با ساختارهایی برای پشتیبانی پا دارند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و یا رزرو نوبت در کلینیک امید میتوانید با شماره تلفن‌های02188801800 و 09107803155 تماس حاصل فرمایید.

صندل‌های سالم برای مشکلات متعدد پا


صندل‌های طبی سالم برای زنان و مردان مشکلات خاصی را که با پوشیدن کفش‌های نامناسب یا سایر مشکلات مربوط به سلامتی ایجاد می‌شود، هدف قرار می‌دهند. انواع پا دقیقاً مانند انواع مو یا شکل بدن متفاوت هستند. صندل‌های طبی که به طور خاص برای نوع پاهای شما طراحی شده‌اند، مسیری طولانی را به سمت حفظ سلامتی شما طی می‌کنند.

صندل‌هایی با پشتیبانی قوس کف پا، صندل‌های آرتزی و صندل‌های دیابتی وجود دارد. در صندل‌های نگهدارنده قوس کف پا، یک تکیه‌گاه قوی برای قوس  کف پای خود پیدا خواهید کرد که یک مشکل رایج مربوط به صندل‌هایی مانند دمپایی‌های لاانگشتی است. همین مسئله در مورد صندل‌های آرتزی که دارای کفی‌های بالشتک‌دار هستند، و صندل‌های دیابتی نیز مطرح شده است که برای جلوگیری از ایجاد زخم‌هایی مانند تاول، ضربه به نگشت پا، بریدگی، خراش، بثورات گرما، پوست خراشیده شده و پینه تولید می‌شود. ویژگی‌هایی مانند پوشیده بودن بالای صندل به همراه سوراخ‌های تهویه، تورفتگی‌های عمیقی در پاشنه، کفی‌هایقابل جابجایی و زیره‌هایی از جنس پلاستیک پلی‌اورتان جاذب شوک برخی از ویژگی‌های باورنکردنی برندهای ما هستند.

انواع صندل‌های طبی


انواع صندل‌های طبی

در دنیای کفش‌های راحتی، صندل‌ها شهرت بدی پیدا کرده‌اند. این مسئله شرم‌آور است زیرا صندل‌ها، هنگامی که به درستی با استفاده از مواد باکیفیت، بادوام و اصول طراحی ارتوپدی ساخته شوند نه تنها پشتیبان و راحت هستند، بلکه برای پا سالم هستند و اثرات درمانی دارند. صندل‌های ارتوپدی، ارتوتیک و درمانی شامل طیف گسترده‌ای از سبک‌ها، رنگ‌ها، پهنا و اندازه‌های مختلف برای هر نوع سلیقه، و شکل پا است. چه به دنبال یک صندل راحتی باشید، چه یک صندل ورزشی مناسب پیاده‌روی و یا دوست دارید یک دمپایی لاانگشتی ارتوپدی باشید، یک صندل متناسب با نیاز خود پیدا خواهید کرد.

صندل‌های پشتیبان قوس کف پا

کمبود پشتیبانی قوس کف پا یکی از شکایاتی است که اکثر مردم از صندل‌های مورد علاقه خود دارند. کارشناسان ما از ساخت و کیفیت هر صندل اطمینان حاصل می‌کنند تا مطمئن شوند که هرکدام از صندل‌ها دارای ساخت آناتومیک، جذب و استقامت فوق‌العاده شوک، و پاشنه ارتوپدی و پشتیبانی قوس کف پا هستند، به گونه‌ای که از یک کفش راحتی ارتوپدی انتظار می‌رود.

در صندل‌های طبی سالم احساس خنکی و تازگی برخورد هوا به پاهای شما، راحتی کفش هنگام پوشیدن که به طور کامل وزن بدن شما را روی پاهایتان توزیع می‌کند، و کفی‌هایی که به صورت آناتومیک از تمام مفاصل، ماهیچه‌ها و رباط‌ها در پاهای شما پشتیبانی می‌کنند؛ همه و همه ترکیب بی‌نظیری را برای ایجاد یک تجربه  سالم و راحت از پوشیدن صندل‌های طبی به شما ارائه می‌دهند. در حالی که همه صندل‌های طبی فوق‌العاده سالم و حمایتی هستند، برخی از آن‌ها به طور خاص برای راحتی در راه رفتن بیماران طراحی شده‌اند.

صندل‌های ارتوتیک

صندل‌های ارتوتیک صندل‌هایی هستند که قابلیت افزودن عمق و برداشتن کفی را دارند (که گاهی به آن‌ها کفی قابل جابجایی نیز گفته می‌شود) که بتوان ارتزهای سفارشی، کفی‌های پشتیبان قوس کف پا و سایر کفی‌های بالشتک‌دار را در آن جای داد. صندل‌های ارتوتیک همچنین ممکن است برای افرادی که از بیماری‌های پا یا ناهنجاری‌های پا از قبیل بدشکلی، انگشت چکشی یا میخچه رنج می‌برند، انتخاب مناسبی باشد زیرا از عمق قابل تنظیم آن قابلیت اضافه کردن کفی‌های مختلف را به آن می‌دهد.

صندل‌های دیابتی

از آنجا که بسیاری از پاهای دیابتی سرعت بهبودی کمتری دارند و نسبت به گرما، اصطکاک و آسیب‌دیدگی توسط ذرات خارجی حساس هستند، صندل‌های دیابتی نسبت به صندل‌های ارتوپدی معمولی شما راحتی و محافظت بیشتری را از پا ارائه می‌دهند. برای جلوگیری از تحریک پا که می‌تواند به تاول و کالوس منجر شود، داخلی یک صندل دیابتی باید تا حد امکان یکپارچه و بدون درز باشد. صندل‌های سفت (دمپایی‌های لاانگشتی) به دلیل خطر آسیب رساندن به بافت شکننده بین انگشتان پا، و همچنین صندل‌های جلوباز به دلیل خطر آسیب زدن به انگشتان پا (حتی یک زخم پای جزئی نیز ممکن است برای یک فرد دیابتی به یک عارضه جدی تبدیل شود) به بیشتر افراد دیابتی توصیه نمی‌شود. بیشتر صندل های دیابتی یا به سبک ماهیگیر یا صندل‌هایی با منافذ و یا بخش‌های برش خورده در بالای رویه صندل برای هوادهی بهتر بدون ایجاد راه‌های ورودی برای شن و ماسه است که می‌تواند به کف پا آسیب برساند.

3 فایده صندل طبی


3 فایده صندل طبی

صندل‌ها فواید زیادی دارند که کفش‌های معمولی فاقد آن‌ها هستند. به عنوان مثال، صندل‌ها اجازه می‌دهند پاهای شما نفس بکشد. همچنین پوشیدن و درآوردن آن‌ها بسیار آسان است، بنابراین راحتی آن‌ها بسیار مهم است. با این حال، بیشتر صندل‌ها از حمایت مناسب کف پا برخوردار نیستند و هنگام راه رفتن، وزن را به طور مساوی توزیع نمی‌کنند. این عدم پشتیبانی می‌تواند به مشکلات ناراحت‌کننده پا منجر شود یا دردی را که قبلاً از ابتلا به التهاب مزمن فاشیا پلانتار یا بیماری پا احساس می‌کردید، تشدید کند. اینجاست که صندل‌هایی با پشتیبانی قوس کف پا می‌توانند کمک کنند.

صندل‌های ارتوتیک به خوبی از پا محافظت می‌کنند

مانند کفش‌های روزمره خود، صندل‌های ارتوتیک به گونه‌ای ساخته شده‌اند که به شما کمک می‌کنند تا تمام روز هنگام پیاده‌روی، روی پای خود بمانید. پشتیبانی قوس داخلی ساخته شده در این صندل‌ها به کاهش ناراحتی و درد ناشی از التهاب مزمن فاشیا پلانتار کمک می‌کند، و قسمت عمیق پاشنه در بیشتر صندل‌های ارتوتیک پایداری را که از کفش‌های خود انتظار دارید به شما ارائه می‌دهند.

صندل‌های با پشتیبانی قوس کف پا نیز برای پاهای شما ایمن‌تر هستند. صندل‌های معمولی یا دمپایی‌های لاانگشتی به اندازه یک تکه مقوای نازک از پای شما محافظت می‌کنند و نمی‌توانند سطوح ناهموار را برطرف کنند که می‌تواند خطرناک باشد اگر به دنبال بچه‌های خود در حیاط خلوت می‌دوید یا بر روی صخره‌های ساحل قدم می‌زنید. صندل‌های ارتوتیک نیز مطمئناً مانند صندل‌های معمولی شما خراب می‌شوند، اما اگر می‌دوید یا روی سطوح ناهموار راه می‌روید این صندل‌ها بسیار بهتر از پاهای شما محافظت می‌کنند.

صندل‌های ارتوتیک در پای شما زیبا تر هستند

آیا تا به حال یک جفت دمپایی لاانگشتی داشته‌اید که هر وقت آن‌ها را می‌پوشید کف دمپایی به پاهایتان برخورد می‌کند؟ اگر از آن‌ها استفاده کرده باشید، می‌دانید که هنگام راه رفتن دمپایی‌ها به پوست شما می‌چسبند و اگر ساعت‌ها این دمپایی‌ها در پای شما باشند، سایش پای شما با کف دمپاییمی‌تواند باعث بریدگی و ساییدگی شود. این اتفاق می‌تواند منجر به عفونت و همچنین مشکلات جدی پزشکی برای مبتلایان به دیابت شود. صندل‌های ارتوتیک به لطف تسمه‌های راحت ساخته شده با روکش نرم، شما را از این اتفاقات در امان نگه می‌دارد. علاوه بر پشتیبانی عالی و صندل‌های ارتوتیک زیبا و جذاب، شما می‌توانید ساعت‌ها این کفش‌ها را بپوشید بدون اینکه نگران قطع شدن بند آن‌ها باشید.

کفی‌های ارتوتیک درد پا را کاهش می‌دهند و می‌توانند مشکلات پا را اصلاح کنند

صندل‌های دارای پشتیبان قوس کف پا، از پاهای شما محافظت می‌کنند و مانند کفش‌های با کیفیت عمل می‌کنند. اما فواید بسیار دیگر این صندل‌ها باعث کاهش درد پا می‌شود و در واقع می‌توانند مشکلات پا را اصلاح کنند. اگر دوست دارید صندل خود را به مدت طولانی بپوشید، صندل‌های بدون پشتیبانی قوس کف پا مشکلات شما را برطرف نخواهند کرد. در حقیقت، صندل‌های معمولی و دمپایی‌های لاانگشتی در واقع می‌توانند منجر به مشکلات پا شوند و درد فعلی پا را تقویت کنند. کفش‌های ارتوتیک پا را حفظ کرده و از قوس کف پا پشتیبانی می‌کنند و مشکلات فعلی پای شما را اصلاح می‌کنند.

مقالات مرتبط

عوارض ایستادن طولانی مدت

عوارض ایستادن طولانی مدت

شغل بسیاری از افراد ایجاب می‌کند که فرد در طول روز ساعات زیادی سر پا بایستد. ایستادن طولانی‌مدت یکی از…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
مشاوره رایگان