اسکن سه بعدی کف پا برای ارزیابی بیومکانیکال و سنجش فشار کف پا

  1. خانه
  2. /
  3. پا
  4. /
  5. اسکن سه بعدی کف پا برای ارزیابی بیومکانیکال و سنجش فشار کف پا
تاریخ: ۲۳ خرداد ۱۴۰۲

باعث افتخار و خوشحالی کلینیک ماست که از جدیدترین روش ها و پیشرفه ترین دستگاه ها مانند اسکن کف پا برای کلیه مراجعه کنندگان عزیز استفاده می کنیم. دستگان اسکن ما، نوع قوس کف پا، اندازه ی کف پا و نقشه ی فشاری آن را تحلیل می کند. متخصصین ما در زمینه ی تهیه ی کفش و کفی های طبی، با استفاده از این آنالیز می توانند به خوبی و با دقت بالا، کفش و دیگر وسایل طبی مورد نیاز را طراحی کرده و بسازند. بدین صورت افراد می توانند به راه حل مورد نظر برای راحتی و سلامت پای خود برسند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و یا رزرو نوبت در کلینیک امید میتوانید با شماره تلفن‌های02188801800 و 09107803155 تماس حاصل فرمایید.

اسکن کف پا

پاها پایه و اساس سیستم اسکلتی عضلانی بدن بوده و آن را از فشار و تنش های وارده در اثر حرکت، محفوظ می دارند. درمان بسیاری از عارضه های مختلف در سر تا سر بدن، با ارزیابی پا ها شروع می شود چرا که پاها در بسیاری از مواقع، منبع و علت اصلی درد و عارضه می باشند. حتی اگر کف پاها دردناک نباشند، می توانند منبع درد برای ران، زانو، باسن، کمر، شانه و یا گردن باشند.



اسکن کف پا، یک راهکار پیشرفته ی تشخیص اختلالات کف پاست که ممکن است باعث به وجود آمدن درد در زانو ها، پشت و یا گردن شوند. پس از تشخیص چنین عارضه هایی، افراد را به کمک کفش و کفی های طبی مورد درمان قرار می دهند. البته برای موارد شدید، روش های درمانی متفاوتی نیز به کار می روند.

فواید اسکن دیجیتالی کف پا

1-1

اسکن دیجیتالی کف پا، یک ارزیابی کامل و جامع از کف پای بیمار به همراه دیگر عوامل حائز اهمیت، ارائه می دهد. در طی این عمل، یک نقشه از کف پای بیمار تهیه می شود که وزن او، نحوه ی توزیع وزن و فشار وارد بر کف پا همراه با هرگونه اختلال موجود در کف پا، در این نقشه در نظر گرفته شده اند. انجام این اسکن تنها چند دقیقه زمان برده و پس از آن یک ارزیابی جامع از هر یک از سه قوس در هر پا، ارائه خواهد شد.

افرادی که به جای استفاده از روش های قدیمی  و الگو برداری از کف پا به کمک گچ، از  روش پیشرفته اسکن فشاری استفاده می کنند، از آنالیز و ساخت سریع تر وسایل طبی، سود خواهند برد. این افراد، ارتوتیک (وسایل طبی) مورد نیاز خود را زود تر دریافت کرده و می توانند از آن استفاده کنند.

کاربرد های اسکن فشاری کف پا

  • آنالیز آسیب های مکانیکال مربوط به کف پا و اختلالات در نحوه ی راه رفتن.
  • ارزیابی اثر ارتوتیک ها بر کف پا و نحوه ی راه رفتن
  • تشخیص اختلالات ثانویه ی مربوط به دیابت و دیگر مشکلات نوروپاتیک
  • تشخیص مناطق مستعد برای ایجاد زخم
  • مشاهده ی عملکرد کف پا و اختلالات در نحوه ی راه رفتن
  • تنظیم نحوه ی توزیع وزن در کف پا، پس از انجام عمل جراحی
  • مقایسه ی شرایط قبل و بعد از عمل جراحی
  • تشخیص اختلالات پیشرونده ی کف پا
  • ارزیابی فشار وارده در اثر تحرک پایین
  • در نظر گرفتن بخش هایی از کف پا، برای آنالیز بخش بخش آن ها به صورت جداگانه

 از دیگر موارد کاربرد اسکن سه بعدی ، اسکن سه بعدی ستون فقرات می باشد که تشخیص زودهنگام بدشکلی‌های ستون فقرات را ممکن ساخته است. این روش آسان و در عین حال دقیق در تعیین ابتلا به اسکولیوز و شدت آن به متخصصان کمک می‌کند. اسکنر سه بعدی ستون فقرات که با هدف ثبت شکل اشیاء، به ویژه بدن انسان، با دقت و وضوح بالا طراحی شده است، فرآیند تشخیص و درمان ناهنجاری‌های ستون فقرات را متحول ساخته است.

مقالات مرتبط

عوارض ایستادن طولانی مدت

عوارض ایستادن طولانی مدت

شغل بسیاری از افراد ایجاب می‌کند که فرد در طول روز ساعات زیادی سر پا بایستد. ایستادن طولانی‌مدت یکی از…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست

You cannot copy content of this page

مشاوره رایگان